Tävlingsvillkor

Dessa villkor har företräde i händelse av en konflikt eller annan motsägelsefull kommunikation, inklusive reklam eller annat marknadsföringsmaterial. Anmälan till Kampanjen anses utgöra en del av villkoren och genom att delta i kampanjen kommer medverkande att anses ha accepterat och därmed vara bunden till villkoren i denna Kampanj. Vänligen behåll en kopia av dessa villkor för framtida referens.

  1. Arrangören (”Arrangören”): pladis Sverige AB, Box 16285, SE-103 25, Stockholm, Sverige (vänligen skicka ingen korrespondens till denna adress).

    Behörighet: Kampanjen är öppen för invånare i Sverige som är 18 år eller äldre. Vinsten är begränsad till ett (1) pris per hushåll. Följande parter är undantagna från att delta i tävlingen:
    a. Styrelseledamöter, ledning och anställda hos Arrangören eller dess holding- eller dotterbolag.
    b. Anställda hos Arrangören, leverantörer till Arrangören, eller tredje part som är professionellt kopplad till kampanjen eller dess administration; samt
    c. Medlemmar av den närmaste familjen eller hushållet i (a) (b) och (c) ovan.

2. Kravspecifikation: Internetåtkomst krävs. Tävlande behöver inte köpa eller beställa något för att vara med och tävla.

3. Kampanjperiod: Öppningsdatum och tidpunkt för medverkan i tävlingen är 00:01 den 22 april 2025 (”Öppningsdatumet”) och sista datum och tid för deltagande är 23:59 den 30 juni 2025 (”Stängningsdatumet”). Vinnarna kommer att kontaktas via mejl. Vinnaren måste göra anspråk på sin vinst senast 23:59 den 7 juli 2025. Anspråk efter denna tidpunkt kommer att avvisas och ingen vinst delas ut.

4. Tävlingsanmälan: För att delta i tävlingen ska deltagare besöka Kampanjsidan, gissa motivet som gömmer sig i bilden, lämna kontaktuppgifter samt acceptera villkoren för Kampanjen.

5. Arrangören accepterar inte:
a. Ansvar för bidrag som är sena, felaktiga, oläsliga, ofullständiga, förstörda, korrupta, förlorade, försvunna, skadade eller försenade i överföring, oavsett orsak, eller till exempel som ett resultat av utrustningsfel, tekniskt fel, system, satellit, nätverks-, server-, hårdvaru- eller mjukvarufel av något slag eller någon annan anledning; eller
b. Överföringsbevis som bevis av deltagande i Kampanjen.
c. Vid misstanke om fusk i något avseende äger Arrangören rätt att diskvalificera bidrag.

6. Deltagarna uppmanas att vara försiktiga när de lämnar ifrån sig uppgifter; Arrangören ansvarar inte för felskrivningar.

7. Vinster: Det finns ett hundra (100) vinster tillgängliga totalt. Max en (1) vinst per hushåll. Vinnaren ansvarar för eventuell vinstskatt.

8. Vinnaren kommer att informeras personligen via mejl. Förnamn och ort på vinnaren kommer att publiceras på www.mcvities.se samt eventuellt i annan media.

9. Tävlande har rätt att delta och vara med att tävla varje vecka. Varje tisdag kl. 00.01 startar en ny omgång då det läggs upp en ny bild som man ska gissa motivet på. Det finns tio (10) vinster tillgängliga varje vecka. Varje vinst ett urval av McVitie’s produkter samt en picknickryggsäck som innehåller glas, tallrikar, bestick, tygservetter för fyra personer, salt- och pepparkar. Totalt värde cirka 950 kronor. Varje vecka kommer tio (10) vinst att delas ut till den deltagare som har gissat rätt på bildgåtan och skrivit bäst motivering.

10. Det finns inget alternativt pris, varken helt eller delvis. Vinsten är inte överlåtbar. Det är inte möjligt att byta ut vinsten mot kontanter eller mot andra varor.

11. Leverans av vinst: Inom 14 dagar efter det att en vinnare har lämnat sina kontaktuppgifter, kommer uppgifterna att verifieras och valideras. Vinsten kommer att skickas till giltiga vinnare till den postadress som angivits. Vinnaren, eller en individ nominerad av vinnaren som är 18 år eller äldre, måste vara tillgänglig på leveransadressen för att ta emot leveransen av vinsten.

12. Deltagarna accepterar att Arrangören kan hindras från att leverera vinsten på grund av oförutsedda omständigheter. Under sådana omständigheter förbehåller sig Arrangören rätten att ersätta delar av eller hela vinsten med en vinst av samma värde och Arrangören tar inget ansvar under dessa omständigheter.

13. Arrangören förbehåller sig rätten att göra ändringar i tävlingsvillkoren och tävlingsperioden vid oförutsedd händelse.

14. Genom att delta i Kampanjen samtycker deltagarna till att all personlig information som tillhandahålls av dem i samband med Kampanjen och för att göra anspråk på vinsten, kan innehas och användas av Arrangören eller dess agenter och leverantörer i syfte att administrera Kampanjen.

15. Arrangören ska inte hållas ansvarig för någon förlust eller skada som uppstår till följd av administration av prisdragning eller för produkter eller leverans av tjänster från tredje part.

16. Mottagare av vinsten frigör arrangören och partners från allt ansvar relaterat till skada eller skador orsakade eller påstås ha orsakats av att delta i denna Kampanj.

17. Tävlingen sker i enlighet med svensk lag och god sed.

18. Hantering av personuppgifter: Till tävlingen används endast nödvändiga personuppgifter för att kunna behandla ditt bidrag, och de kommer att raderas när kampanjen är avslutad. Vi behöver också personuppgifter för att kunna svara på eventuella frågor som du kan ha.

19. Du kan läsa mer om hur Arrangören behandlar personuppgifter för andra ändamål på https://www.mcvities.se/privacy-policy/

20. Vi kommer att dela dina personuppgifter med våra partners endast för denna tävling. Vår kampanjadministratör är Prat PR, Tulegatan 11, 113 53 Stockholm. Om du är en vinnare kan vi även behöva dela personuppgifter med leverantörer och tredje parter, och du kan behöva tillhandahålla ytterligare personuppgifter. Dessa parter behandlar personuppgifter i enlighet med GDPR. Andra partners som vi kan dela personuppgifter med är IT-tjänsteleverantörer, leveransföretag och affärspartners som hjälper oss att säkerställa korrekt administration av tävlingen och tillhörande tjänster.

21. Om vi skulle behöva överföra personuppgifter utanför Europa, kommer vi att säkerställa att lämpliga juridiska och tekniska skyddsåtgärder finns på plats.

22. Du kan begära kopior av personuppgifter om dig, även från digitalt format och, där så är lämpligt, för rättelse, radering eller begränsning av behandlingen av dessa personuppgifter.

23. Om du inte är nöjd med vår behandling av dina personuppgifter kan du anmäla det till Integritetsskyddsmyndigheten https://www.imy.se/se/about-us/contact-us/

24. Personuppgiftsansvarig för denna Tävling är pladis Sverige AB, säljbolag för pladis, Box 16285, SE-103 25, Stockholm, Sverige. Kontakt till vårt dataskyddsombud är privacy@pladisglobal.com.